Raportul de activitate

Pentru varianta audio vă rugăm să selectați textul pe care doriți să îl ascultați.

Raportul de activitate al Unității de Asistență Medico-Socială de Pneumoftiziologie Sânpetru, pentru anul 2021

  1. Numărul mediu de beneficiari ai UAMSP Sânpetru pe anul 2021

 În cursul anului 2021 s-a derulat proiectul finanțat POR în cadrul axei prioritare 3- Sprijinirea tranziției către o economie cu emisii scăzute de carbon, Prioritatea de investiții 3.1._ Sprijinirea eficienței energetice, a gestionării inteligente a energiei și a utilizării energiei din surse regenerabile în infrastructurile publice, inclusiv în clădiri publice, Operațiunea B- Clădiri publice, cu titlul ,,Reparații capitale și eficientizare energetică a cladirii Unității de Asistență Medico-Socială de Pneumoftiziologie Sânpetru”, prin care s-a intervenit la toate saloanele având în vedere schimbarea instalației electrice și montarea de detectoare de fum, pe toată suprafața clădirii, fapt ce a dus la utilizarea doar a ½ din cel 27 de saloane existente, de unde și numărul mic de pacienți. Un alt factor determinant a fost patologia complexă a pacienților, respectarea normelor sanitare și necesitatea izolării unor pacienți în saloane dedicate- pentru cei cu TB activ, IMMA. Pe tot parcursul desfășurării activității am avut în vedere interesul pacientului, motiv pentru care nu ne-am abătut de la acestă regulă.

Nr. crt. Luna calendaristica aferenta anului 2021 Nr.  pacienți/luna  
1 ianuarie 49
2 februarie 48
3 martie 50
4 aprilie 50
5 mai 55
6 iunie 55
7 iulie 48
8 august 44
9 septembrie 51
10 octombrie 51
11 noiembrie 49
12 decembrie 50
13 Total 50
  1. Costul mediu/beneficiar din anul 2021 care a rezultat din analiza cheltuielilor
 
Nr. crt.   Luna Nr. Beneficiari/ luna Cheltuieli cap. 68 lei Cheltuieli cap. 66 lei Cheltuieli totale lei Cost mediu/beneficiar lei
1 ianuarie 49 260091 225858 485949 9917.33
2 februarie 48 278366 241828 520193 10837.36
3 martie 50 283276 224867 508144 10162.87
4 aprilie 50 269140 223365 492505 9850.10
5 mai 55 300733 218747 519479 9445.08
6 iunie 55 273887 225431 499318 9078.51
7 iulie 48 272322 221525 493847 10288.48
8 august 44 302802 218121 520923 11839.16
9 septembrie 51 274747 229702 504449 9891.16
10 octombrie 51 290740 213994 504735 9896.76
11 noiembrie 49 347644 215126 562769 11485.09
12 decembrie 50 305398 195406 500804 10016.08
13 Total 50 3459146 2653970 6113116 10188.53
Din analiza cheltuielilor rezultă că la un buget mai mic, în anii anteriori, am avut pacienți mai mulți, majorarea costului/beneficiar rezultă din creșterea cheltuielior cu dotările unității și din majorarea costurilor la utilități, fiind doar o perioadă de tranziție, rezultată din procesul de reabilitare a clădirii. Creșterea cheltuielilor cu dotările a fost generată de achiziționarea obiectelor de inventar in sumă de 93.965,12 lei. Odată cu finalizarea lucrărilor de reabilitare spațiile au necesitat dotări care să crească gradul de calitate al serviciilor oferite. Achizițiile au constat în:
  • mașina de găurit,frigider,dulap,polițe,lopată,levier,greblă,mască de sudura,pompă de ape murdare,invertor sudură,ciocan rotopercutor,menghină,motocoasă,stingătoare cu pulbere și CO2 pentru dotarea atelierului.
  • echipamente de protecție: halate,șorț,bluze,pantalon,costum,saboți pentru echiparea personalului conform legislației.
  • saltele,perne,lenjerie de pat,mese,scaune,etajere,cântar de persoane,canapea de examinare,targă pliabilă,pulsoximetru,butelie oxigen,negatoscop pentru dotarea secției medicale.
  • vitrină frigorifică,mixer,frigider pentru dotarea blocului alimentar.
  • stație de călcat pentru dotarea spălătoriei.
  • sistem PC,dulap,jaluzele,imprimantă pentru dotarea spațiilor administrative.
  1. Evenimente în unitate
  – participarea beneficiarilor la spectacole Contextul epidemiologic a generat o stare de suspendare a unor activități exterioare, totuși s-au păstrat activitățile zilnice ale pacienților: lectură, jocuri, actvități de lucru manual, curățenia de primăvară și de toamnă, împodobirea și primirea de cadouri la bradul de Crăciun, mesele festive de Paști și Crăciun,
  • situații de criză
Cea mai complicată situație a anului 2021 și plină de încercări a fost în perioada octombrie- noiembrie 2021 când în unitate a fost focar COVID-19, deși s-au luat măsuri de diminuare a riscurilor, majoritatea pacenților au fost contaminați. Faptul că au fost vaccinați a determinat ca aceștia să treacă cu bine prin boală, fără a rămâne cu sechele post- COVID și fără a determina vreun deces din aceasta cauză.
  1. Scurtă descriere a activităților
 
ORAR LUNI MARTI MIERCURI JOI VINERI SAMBATA DUMINICA
7:00 – 8:00 Trezirea pacienţilor /toaleta pacienților Trezirea pacienţilor /toaleta pacientilor Trezirea pacienţilor /toaleta pacientilor Trezirea pacienţilor /toaleta pacientilor Trezirea pacienţilor /toaleta pacientilor Trezirea pacienţilor /toaleta pacientilor Trezirea pacienţilor /toaleta pacientilor
7:00 – 8:00   Evaluarea weekend-lui (raport de gardă) Raport de gardă Raport de gardă Raport de gardă Raport de gardă
8:00 – 9:00  Tratament medical  Tratament medical  Tratament medical  Tratament medical  Tratament medical  Tratament medical  Tratament medical
9:00 – 10:00 Servirea micului dejun Servirea micului dejun Servirea micului dejun Servirea micului dejun Servirea micului dejun Servirea micului dejun Servirea micului dejun
10:00-13:00 Deplasarea cu pacientii greu transportabili la expertiza medicală,diverse investigatii medicale la unități spitalicești Intocmirea si ridicarea documentelor  de identitate ale pacienților care nu au act identitate, Intocmire dosare C.A.S. Brașov pentru dispositive medicale. Vizionare filme, diverse jocuri (ping pong, masa de fotbal,plimbari in aer liber,citit Vizionare filme, diverse jocuri (ping pong, masa de fotbal,plimbari in aer liber,citit,desene mandale.
10:00-11:30   11:30-13:00 Terapie ocupationala si ergoterapie La propunerea dr specialist Consiliere de grup – Educatie pentru sanatate (Igiena personala,a imbracamintei si igiena salonului Consiliere individuală si suportivă. Activitate fizică în zona exterioară a unității Consiliere individuală si suportivă Activitate fizică în zona exterioară a unității Autocunoastere si optimizare personala Activitate de grup:Cunoaste-te pe tine însuti
Managementul conflictului si negociere – Identificarea starilor conflict
13:00-13.30 Servirea prânzului Servirea prânzului Servirea prânzului Servirea prânzului Servirea prânzului Servirea prânzului Servirea prânzului
  13:30-14:30   Tratament medical  Tratament medical  Tratament medical  Tratament medical  Tratament medical  Tratament medical  Tratament medical
14:30-16:00 Program de odihnă Program de odihnă Program de odihnaă Program de odihnă Program de odihnă Program de odihnă Program de odihnă
16:00-18:00 Ocuparea timpului liber printr-un program activ (sah,rummy, table, puzzle integrame,citit) Ocuparea timpului liber printr-un program activ (sah,rummy, table, puzzle integrame,citit) Ocuparea timpului liber printr-un program activ (sah,rummy, table, puzzle integrame,citit) Ocuparea timpului liber printr-un program activ (sah,rummy, table, puzzle integrame,citit) Ocuparea timpului liber printr-un program activ (sah,rummy, table, puzzle integrame,citit) Ocuparea timpului liber printr-un program activ (sah,rummy, table, puzzle integrame,citit) Ocuparea timpului liber printr-un program activ (sah,rummy, table, puzzle integrame,citit)
18:00-18:30   Servirea cinei Servirea cinei Servirea cinei Servirea cinei Servirea cinei Servirea cinei Servirea cinei
18:30-19:30 Activitati de mentinere a curateniei individuale in interiorul salonului (noptiera,dulap haine) Activitati de mentinere a curateniei individuale in interiorul salonului (noptiera,dulap haine) Activitati de mentinere a curateniei individuale in interiorul salonului (noptiera,dulap haine) Activitati de mentinere a curateniei individuale in interiorul salonului (noptiera,dulap haine) Activitati de mentinere a curateniei individuale in interiorul salonului (noptiera,dulap haine) Activitati de mentinere a curateniei individuale in interiorul salonului (noptiera,dulap haine) Activitati de mentinere a curateniei individuale in interiorul salonului (noptiera,dulap haine)
19:30-20:30   Tratament medical  Tratament medical  Tratament medical  Tratament medical  Tratament medical  Tratament medical  Tratament medical
  20:30-22:00 Vizionare TV Vizionare TV Vizionare TV Vizionare TV Vizionare TV Vizionare TV Vizionare TV
22:00-07:00   Program nocturn de somn Program nocturn de somn Program nocturn de somn Program nocturn de somn Program nocturn de somn Program nocturn de somn Program nocturn de somn
 
  1. Gradul de implementare a standardelor de calitate și problemele întâmpinate
  În conformitate cu Ordinul Ministerului Muncii și Justiției Sociale nr 29 din 2019 pentru aprobarea Standardelor minime de calitate pentru acreditarea serviciilor sociale destinate persoanelor vârstnice, persoanelor fără adăpost, tinerilor care au părăsit sistemul de protecție a copilului și altor categorii de persoane adulte aflate în dificultate, precum și pentru serviciile acordate în comunitate, serviciile acordate în sistem integrat și cantinele sociale – Anexa nr 7- Centre rezidenţiale de îngrijire şi asistenţă medico-socială pentru persoane vârstnice, bolnavi cronici în fază terminală, cod 8710 CRMS-I și cod 8710 CRMS-II, stadardele de calitate a serviciilor medico-sociale au fost implementate. M.I.-STANDARD 1 – INFORMARE U.A.M.S.P. Sânpetru asigură informarea potenţialilor beneficiari sau a oricăror persoane interesate cu privire la scopul său/funcţiile sale şi modul de organizare şi funcţionare astfel, persoanele interesate au acces la informaţii referitoare la modul de organizare şi funcţionare a serviciului, scopul/funcţiile acestuia, condiţiile de accesare afișate pe site-ul unității. M.I.-S1.1 Furnizorul serviciului deţine şi pune la dispoziţia beneficiarului sau oricărei alte persoane interesate materiale informative privind activităţile derulate. Materialele informative conţin date despre localizarea şi organizarea serviciului, activităţile desfăşurate, personalul de specialitate, facilităţi oferite, modalitatea de accesare a serviciului. Materialele informative sunt fi pe suport de hârtie şi/sau pe suport electronic. Unitatea de Asistență Medico-Socaială de Pneumoftiziologie Sânpetru deţine un site propriu, materialele informative (materiale scrise/broşuri, filme şi/sau fotografii de informare sau publicitare etc. se postează pe site-ul respectiv și pe pagina de Facebook) Imaginea beneficiarilor şi datele cu caracter personal pot deveni publice în materialele informative doar cu acordul scris al acestora sau, după caz, al reprezentanţilor legali/convenționali. În acest sens beneficiarii serviciilor au semnat un acord de prelucrare a datelor cu caracter personal. M.I.-Im1S1.1: Materialele informative privind activitățile desfășurate și serviciile oferite în cadrul unității sunt aprobate prin decizia furnizorului de servicii sociale. M.I.-Im2S1.1: Cel puţin una din formele de informare privind activitățile derulate și serviciile oferite în cadrul unității este disponibilă/poate fi accesată la sediul unității şi/sau pot fi accesate pe site-ul www.uamsp.ro M.I.-STANDARD 2 – ADMITERE Serviciul se adresează exclusiv categoriilor de beneficiari ale căror nevoi pot fi soluţionate prin activităţile derulate. Beneficiarii/reprezentanţii legali cunosc scopul/funcţiile serviciului şi acceptă condiţiile de acordare. M.I.-S2.1 U.A.M.S.P. Sânpetru elaborează şi aplică o procedură proprie de accesare a serviciului. Procedura de accesare a serviciului precizează, după caz: criteriile de eligibilitate ale beneficiarilor, actele necesare, modalitatea de încheiere a contractului de furnizare servicii şi modelul acestuia, modalitatea de stabilire a contribuţiei beneficiarului. U.A.M.S.P. Sânpetru încheie cu beneficiarul un contract de furnizare servicii. Formatul contractului de furnizare servicii este stabilit de U.A.M.S.P. Sânpetru, în baza modelului aprobat prin decizie a directorului. M.I.-Im1S2.1: Procedura de accesare a serviciului, este aprobată prin decizia directorului U.A.M.S.P. Sânpetru M.I.-Im2S2.1: Procedura de accesare a serviciului, pe suport de hârtie, este disponibil la sediul U.A.M.S.P. Sânpetru M.I.-Im3S2.1: După caz, modelul contractului de furnizare servicii, precum și contractele de furnizare servicii, în original, sunt disponibile la sediul  U.A.M.S.P. Sânpetru. M.I.-Im4S2.1: Modelul contractului de furnizare servicii, este aprobat prin decizia directorului U.A.M.S.P. Sânpetru. Personalul serviciului ţine evidenţa beneficiarilor. M.I.-ImS2.2: Registrul/registrele de evidenţă a beneficiarilor este disponibil/sunt disponibile la sediul U.A.M.S.P. Sânpetru. M.I.-S2.3 U.A.M.S.P. Sânpetru asigură arhivarea documentelor de evidenţă a beneficiarilor. Registrele de evidenţă a beneficiarilor şi contractele de furnizare servicii se arhivează la sediul U.A.M.S.P. Sânpetru pe o perioadă prevăzută în nomenclatorul arhivistic al U.A.M.S.P. Sânpetru. U.A.M.S.P. Sânpetru întocmeşte o listă a registrelor de evidenţă a beneficiarilor şi a contractelor de furnizare servicii arhivate, pe suport de hârtie sau electronic. În listă se înregistrează:
  • numărul registrului de evidenţă a beneficiarilor
  • numărul contractului de furnizare servicii
  • data arhivării acestora.
M.I.-ImS2.3: Registrul/registrele de evidenţă a beneficiarilor şi contractele de furnizare servicii arhivate, precum şi lista acestora sunt disponibile la sediul U.A.M.S.P. Sânpetru. M.I.-S2.4 – U.A.M.S.P. Sânpetru elaborează şi utilizează o procedură proprie privind încetarea acordării serviciilor către beneficiar. Procedura  stabileşte situaţiile în care încetează acordarea serviciilor către beneficiar şi modalităţile de realizare (prin decizia unilaterală a beneficiarului, prin decizia directorului U.A.M.S.P. Sânpetru, prin acordul ambelor părţi, etc.). Beneficiarii sunt informaţi asupra condiţiilor/situaţiilor de încetare a serviciului. M.I.-Im1S2.4: Procedura de încetare a acordării serviciilor către beneficiar, este aprobată prin decizia directorului U.A.M.S.P. M.I.-Im2S2.4: Procedura de încetare a acordării serviciilor către beneficiar, pe suport de hârtie, este disponibilă sediul U.A.M.S.P. MODUL II  ACTIVITĂŢI DERULATE (Standarde 1-2) M.II.-STANDARD 1  EVALUAREA NEVOILOR Acordarea serviciului se realizează în baza evaluării nevoilor individuale ale beneficiarilor prin care beneficiarii se asigură că primesc servicii în concordanţă cu nevoile identificate ale fiecăruia. M.II.-S1.1 – U.A.M.S.P. Sânpetru utilizează o procedură proprie de evaluare a nevoilor individuale ale beneficiarilor/situaţiei de dificultate în care aceştia se află. Procedura de evaluare stabileşte metodele de evaluare aplicate, personalul de specialitate implicat în evaluare, precum şi instrumentele standardizate şi ghidurile de practică şi tehnicile utilizate de specialişti. Procedurile de evaluare variază în funcţie de activităţile desfăşurate, pornind de la evaluarea situaţiei socio-economice şi a relaţiilor sociale ale persoanei sau familiei, până la o evaluare mai complexă care are drept scop identificarea unor nevoi specifice unei anumite categorii de beneficiari. M.II.-Im1S1.1: Procedura de evaluare a nevoilor beneficiarului este aprobată prin decizia furnizorului de servicii sociale M.II.-Im2S1.1: Procedura de evaluare a nevoilor beneficiarului este disponibilă, pe suport de hârtie, la sediul U.A.M.S.P. Sânpetru. M.II.-S1.2 -U.A.M.S.P. Sânpetru are capacitatea de a realiza evaluarea nevoilor individuale/situaţiei de dificultate în care se află beneficiarul. Evaluarea nevoilor beneficiarilor/situaţiei de dificultate în care aceştia se află este realizată de personal de specialitate (după caz, asistent social, psiholog, medic, asistentă medicală, etc).În funcţie de situaţia particulară a fiecărui beneficiar, la evaluarea acestuia se va ţine cont de orice altă evaluare realizată de serviciile publice de asistenţă socială, de structurile cu atribuţii în evaluare complexă prevăzute de lege,  precum şi de recomandările formulate  de alte instituţii/organizaţii publice sau private (cabinete medicale, unităţi de învăţământ, agenţii de ocupare, penitenciare, instituţii/servicii de ordine publică, structuri specializate în prevenirea şi combaterea traficului de persoane, traficului de droguri, etc.). Evaluarea nevoilor se înscrie în fişa beneficiarului al cărui model se stabileşte prin decizia directorului UAMSP. Beneficiarului i se aduce la cunoştinţă necesitatea de a se implica activ în activitatea de evaluare şi de a furniza informaţii reale evaluatorului/evaluatorilor. În fişa beneficiarului este prevăzută o rubrică destinată semnăturii acestuia, pentru luare la cunoştinţă. Periodic, se realizează reevaluarea nevoilor beneficiarului/situaţiei de dificultate în care acesta se află. Termenele de reevaluare se stabilesc de personalul care efectuează evaluarea iniţială. M.II.-Im1S1.2: Modelul fişelor de evaluare/reevaluare este aprobat prin decizia directorului U.A.M.S.P. Sânpetru. M.II.-Im2S1.2: Fişele de evaluare/reevaluare completate conform condiţiilor standardului și semnate de beneficiari, sunt disponibile la sediul U.A.M.S.P. Sânpetru. M.II.-STANDARD 2   PLANIFICAREA ȘI REALIZAREA ACTIVITĂŢILOR U.A.M.S.P. Sânpetru stabileşte şi planifică activităţile derulate astfel încât să răspundă nevoilor beneficiarilor astfel fiecare beneficiar primeşte serviciul recomandat, în funcţie de nevoile individuale. M.II.-S2.1 – U.A.M.S.P. Sânpetru stabileşte şi derulează activităţile conform unui plan de intervenţie. Planul de intervenţie stabileşte activităţile realizate în sprijinul unei personae. U.A.M.S.P. Sânpetru are personal de specialitate angajat sau cu care are încheiate contracte de prestări servicii cu specialiştii necesari pentru elaborarea şi aplicarea planului de intervenţie şi efectuarea activităţilor.U.A.M.S.P. Sânpetru poate planifica una sau mai multe din următoarele tipuri de activități/servicii: – informare şi consiliere: privesc drepturile sociale, – prevenirea şi combaterea unor comportamente care pot conduce la creşterea riscului de excluziune socială, – măsurile de sprijin în vederea facilitării integrării/reintegrării sociale şi inserţiei/reinserţiei familiale a categoriilor de persoane defavorizate; – consiliere psihologică, precum şi, după caz, terapii de specialitate; – educaţie extracurriculară: educaţie pentru sănătate, educaţie privind prevenirea şi combaterea bolilor transmisibile, educaţie pentru prevenirea şi combaterea consumului de droguri, alcool, tutun, educaţie civică, educaţie pentru dezvoltarea abilităţilor pentru o viaţă independentă, educaţie pentru prevenirea şi combaterea comportamentelor anti-sociale, etc. – facilitare a accesului pe piaţa muncii: suport pentru obţinerea unui loc de muncă şi menţinerea pe piaţa muncii, facilitarea accesului la servicii de formare şi reconversie profesională, orientare vocaţională. – promovarea unui stil de viaţă sănătos şi activ: facilitarea accesului la servicii medicale, organizarea acţiunilor şi/sau promovarea participării la activităţi de educaţie fizică sau sportive, organizarea evenimentelor şi/sau facilitarea accesului la activităţi culturale şi artistice, excursii şi drumeţii, promovarea activităţilor de voluntariat, etc.; – comunicare şi monitorizare situaţii de risc: telefonul verde, monitorizare persoane vârstnice singure şi bolnavi cronici cu venituri mici, etc.; – acompaniere în scopul prevenirii şi combaterii izolării sociale; – procurarea actelor de identitate (certificate de naştere, cărţi de identitate); – alte activităţi de promovare a incluziunii sociale a persoanelor defavorizate: conştientizare şi sensibilizare a publicului privind riscul de excluziune socială, respectarea drepturilor sociale şi promovarea măsurilor de asistenţă socială, mediere socială. M.II.-Im1S2.1: Modelul planului de intervenție este aprobat prin decizia decizia directorului U.A.M.S.P. Sânpetru M.II.-Im2S2.1: Planurile de intervenţie sunt disponibile la sediul U.A.M.S.P. Sânpetru, în dosarul personal al beneficiarului. M.II.-S2.2 – U.A.M.S.P. Sânpetru asigură monitorizarea aplicării planurilor de intervenţie. Aplicarea planurilor de intervenţie se realizează de către personalul de specialitate care monitorizează şi evoluţia beneficiarului, în calitate de responsabili de caz. Monitorizarea aplicării planului individualizat de intervenţie se efectuează prin utilizarea fişei beneficiarului în care sunt înscrise datele de identificare ale beneficiarului, informaţiile referitoare la activităţile derulate în sprijinul beneficiarului (inclusiv data şi intervalul orar) şi semnăturile personalului şi beneficiarului. M.II.-ImS2.2: Fişele beneficiarilor, registrul de activităţi, precum şi orice alte documente referitoare la activităţile derulate, după caz sunt disponibile la sediul U.A.M.S.P. Sânpetru. M.II.-S2.3 – U.A.M.S.P. Sânpetru stabileşte programul zilnic de derulare a activităţilor.Activităţile se derulează  conform unui program  zilnic sau, după caz, săptămânal,  afişat într-un loc vizibil, la sediul furnizorului serviciului. M.II.-ImS2.3: Programul de activităţi afișat într-un loc vizibil la sediul serviciului este respectat și cunoscut de personal și de  beneficiari. M.II.-S2.4 – U.A.M.S.P. Sânpetru asigură păstrarea confidenţialităţii asupra datelor personale şi informaţiilor privind beneficiarii Personalul serviciului păstrează confidenţialitatea asupra datelor personale ale beneficiarului în relaţia cu alte persoane şi instituţii/organizaţii, cu excepţia organelor de inspecţie şi control, organelor de poliţie şi procuratură şi altor instituţii  prevăzute de lege. M.II.-ImS2.4: Registrele de evidenţă a beneficiarilor şi fişele beneficiarilor se păstrează în fişete/dulapuri închise, accesibile doar personalului de conducere şi angajaţilor cu atribuţii stabilite în acest sens, permițând astfel păstrarea confidențialității cu privire la datele personale. M.II.-S2.5 – U.A.M.S.P. Sânpetru dispune de spaţiile şi dotările necesare pentru realizarea activităţilor. U.A.M.S.P. Sânpetru dispune de cel puţin un birou destinat personalului care coordonează serviciul şi după caz, un cabinet pentru personalul de specialitate, dotate corespunzător (mobilier şi echipamente IT – computer cu acces la internet, telefon fix sau mobil,  echipamente  necesare activităţii specialiştilor). U.A.M.S.P. Sânpetru:
  • dispune de cabinete/săli cu destinaţie specială (reuniuni, organizare de activităţi de socializare, terapie de grup, sesiuni de informare şi educare, evenimente de sensibilizare a populaţiei, etc);
–  dispune de dotările necesare (mobilier, echipamente, spaţii de depozitare autorizate) pentru desfăşurarea activităţilor; M.II.-ImS2.5: Serviciul dispune de cel puțin un cabinet pentru servicii de asistență socială în cazul în care acordă și alte servicii de integrare/reintegrare socială la sediul propriu, amenajează spații special destinate derulării activităților/terapiilor de integrare/reintegrare socială și le dotează cu mobilierul, materialele și echipamentele adecvate- cabinet asistent social. MODULUL III     DREPTURI ŞI ETICĂ (Standarde 1-2) M.III.-STANDARD 1 RESPECTAREA DREPTURILOR BENEFICIARILOR U.A.M.S.P. Sânpetru respectă drepturile beneficiarilor prevăzute de lege. Drepturile beneficiarilor sunt cunoscute şi respectate de personal M.III.-S1.1 Personalul serviciului îşi desfăşoară activitatea cu respectarea drepturilor beneficiarilor. U.A.M.S.P. Sânpetru elaborează o Cartă a drepturilor beneficiarilor, denumită în continuare Cartă, care are în vedere cel puţin următoarele drepturi ale beneficiarilor: – să li se respecte drepturile şi libertăţile fundamentale, fără nicio discriminare; – să fie informaţi asupra situaţiilor de risc, precum şi asupra drepturilor sociale; – să li se comunice drepturile şi obligaţiile, în calitate de beneficiari ai serviciilor sociale; – să participe la procesul de luare a deciziilor în furnizarea serviciilor sociale; – să li se asigure păstrarea confidenţialităţii asupra datelor personale,  informaţiilor furnizate şi primite; – să li se respecte demnitatea şi intimitatea; – să-şi exprime liber opinia cu privire la serviciile primite. U.A.M.S.P. Sânpetru respectă drepturile beneficiarilor înscrise în Cartă. Personalul serviciului informează beneficiarii  cu privire la drepturile înscrise în Cartă. Carta este afişată la sediul U.A.M.S.P. Sânpetru şi pe site-ul www.uamsp.ro U.A.M.S.P. Sânpetru deţine şi aplică un Cod propriu de etică care cuprinde un set de reguli ce privesc, în principal,  asigurarea unui tratament egal pentru toţi beneficiarii, fără nici un fel de discriminare, acordarea serviciilor exclusiv în interesul beneficiarilor şi pentru protecţia acestora, respectarea eticii profesionale în relaţia cu beneficiarii. M.III.-Im1S1.1: Carta drepturilor beneficiarilor și Codul de etică sunt aprobate prin decizia furnizorului de servicii sociale. M.III.-Im2S1.1: Carta drepturilor beneficiarilor și Codul de etică sunt disponibile, pe suport de hârtie, la sediul U.A.M.S.P. Sânpetru, beneficiarii având posibilitatea să se informeze cu privire la drepturile lor în relaţia pe care o au cu U.A.M.S.P. Sânpetru şi personalul acesteia. M.III.-S1.2 – U.A.M.S.P. Sânpetru măsoară gradul de satisfacţie a beneficiarilor cu privire la activitatea desfăşurată. În scopul autoevaluării calităţii activităţii proprii, U.A.M.S.P. Sânpetru deţine şi aplică un set de chestionare pentru măsurarea gradului de satisfacţie a beneficiarilor cu privire la activităţile derulate. M.III.-Im1S1.2: Modelul chestionarelor utilizate este aprobat prin decizia furnizorului de servicii sociale. M.III.-Im2S1.2:Modelul chestionarelor utilizate, pe suport de hârtie  şi chestionarele completate sunt disponibile la sediul U.A.M.S.P. Sânpetru si pe site-ul www.uamsp.ro M.III.-Im3S1.2: Chestionarul de măsurare a gradului de satisfacţie a beneficiarilor se aplică de către reprezentantul U.A.M.S.P. Sânpetru, într-o manieră care să respecte confidențialitatea. M.III.-Im4S1.2: Rezultatele chestionarului de măsurare a gradului de satisfacţie a beneficiarilor și modul în care a fost îmbunătățită acordarea serviciilor, atunci când este cazul, sunt păstrate de către U.A.M.S.P. Sânpetru și vor fi puse la dispoziția organelor de control. M.III.-S1.3 – U.A.M.S.P. Sânpetru încurajează beneficiarii să-şi exprime opinia asupra oricăror aspecte care privesc activităţile derulate. U.A.M.S.P. Sânpetru informează beneficiarii asupra modalităţii de a formula, în scris, sesizări sau reclamaţii. U.A.M.S.P. Sânpetru constituie un caiet de înregistrare a sesizărilor şi reclamaţiilor şi le arhivează pe o perioadă de cel puţin 2 ani de la înregistrare. M.III.-ImS1.3: Registrul de evidență a sesizărilor/reclamaţiilor beneficiarilor şi dosarul în care sunt arhivate acestea sunt disponibile la sediul U.A.M.S.P. Sânpetru. M.III.-STANDARDUL 2   PROTECŢIA ÎMPOTRIVA ABUZURILOR ŞI NEGLIJĂRII U.A.M.S.P. Sânpetru ia măsuri pentru prevenirea şi combaterea oricăror forme de tratament abuziv, neglijent, degradant asupra beneficiarilor în așa fel încât beneficiarii sunt protejaţi împotriva abuzurilor, neglijării, discriminării sau tratamentului degradant sau inuman M.III.-S2.1 – U.A.M.S.P. Sânpetru utilizează o procedură proprie pentru identificarea, semnalarea şi soluţionarea cazurilor de abuz şi neglijenţă în rândurile propriilor beneficiari.U.A.M.S.P. Sânpetru elaborează şi aplică propria procedură privind cazurile de abuz.Se ia în considerare oricare formă de abuz (fizic, psihic, economic) şi orice formă de neglijare a persoanei sau de tratament degradant la care poate fi supus beneficiarul de către personalul unității, alţi beneficiari, eventual membri de familie/reprezentanţi legali.U.A.M.S.P. Sânpetru deține un registru de evidență a abuzurilor şi incidentelor deosebite, în care consemnează cazurile de abuz  identificate, cât și incidentele deosebite, instituţiile sesizate şi, după caz, măsurile întreprinse. Incidentele deosebite se notifică familiei beneficiarului/personalului şi organelor de specialitate, în funcţie de natura acestora (afecţiuni acute care necesită serviciile ambulanţei şi/sau internare de urgenţă în spital, accidente, furturi, agresiuni, deces, etc.), de îndată, în maxim 24 de ore de la constatare. M.III.-Im1S2.1: Procedura privind identificarea, semnalarea şi soluţionarea cazurilor de abuz şi neglijenţă, este aprobată prin decizia furnizorului de servicii sociale. M.III.-Im2S2.1: Procedura privind identificarea, semnalarea şi soluţionarea cazurilor de abuz şi neglijenţă, precum și registrul de evidență a abuzurilor și incidentelor deosebite sunt disponibile, pe suport de hârtie, la sediul  U.A.M.S.P. Sânpetru. MODUL IV  MANAGEMENT ŞI RESURSE UMANE (Standarde 1-2) M.IV.-STANDARD 1  ADMINISTRARE, ORGANIZARE ŞI FUNCŢIONARE U.A.M.S.P. Sânpetru respectă prevederile legale privind organizarea şi funcţionarea sa astfel beneficiarii primesc servicii într-o unitate funcţionează în condiţiile legii M.IV.-S1.1 Serviciul este coordonat de personal de conducere competent. M.IV.-Im1S1.1: Persoana cu atribuții de conducere (Directorul) este absolventă de învățământ superior, cu diplomă de licență și are studii postuniversitare în management spitalicesc. M.IV.-Im2S1.1: Fişa de post a conducătorului serviciului, precum şi rapoartele/fişele de evaluare a activităţii acestuia sunt disponibile la sediul unității. M.IV.-S1.2 Serviciul funcţionează conform prevederilor regulamentului propriu de organizare şi funcţionare. U.A.M.S.P. Sânpetru deţine şi aplică un regulament propriu de organizare şi funcţionare al serviciului. M.IV.-Im1S1.2: Regulamentul propriu de organizare şi funcţionare şi statul de funcţii sunt aprobate prin  hotărârea autorității județene. M.IV.-Im2S1.2: Regulamentul  propriu de organizare şi funcţionare al serviciului şi statul de funcţii sunt disponibile, pe suport de hârtie atât la sediul U.A.M.S.P. Sânpetru, cât și pe site-ul www.uamsp.ro. M.IV.-S1.3 U.A.M.S.P. Sânpetru asigură instruirea personalului în vederea cunoaşterii procedurilor utilizate. U.A.M.S.P. Sânpetru consemnează în registrul de evidență privind perfecţionarea continuă a personalului sesiunile de instruire, organizate ori de câte ori situația o impune, referitoare la cunoaşterea în detaliu a tuturor procedurilor utilizate. M.IV.-ImS1.3: Instruirea ori de câte ori situația o impune a personalului privind cunoaşterea procedurilor utilizate pentru acordarea serviciului se consemnează în registrul  de evidență privind perfecţionarea continuă a personalului. M.IV.-S1.4 – U.A.M.S.P. Sânpetru aplică normele legale privind gestionarea şi administrarea resurselor financiare,  materiale şi umane. Coordonatorul serviciului este evaluat periodic de instituţia care îl coordonează metodologic şi îl finanţează, conform unui set de indicatori care privesc eficienţa administrării resurselor umane, financiare, material, precum şi eficacitatea şi performanţa activităţii desfăşurate Calitatea şi performanţa serviciului este evaluată periodic de către furnizorul acestuia.U.A.M.S.P. Sânpetru respectă prevederile legale privind administrarea şi gestionarea resurselor financiare şi materiale destinate serviciului şi deţine documentele financiar-contabile, precum şi rapoartele de control ale organismelor prevăzute de lege (ex. Curtea de Conturi, Inspecţia Muncii, Inspecţia Socială, şa.). M.IV.-Im1S1.4: Documentele financiar-contabile, rapoartele de inspecţie sau control, rapoartele de audit intern  sunt disponibile la sediul U.A.M.S.P. Sânpetru și pe site-ul instituției, www.uamsp.ro M.IV.-Im2S1.4: Coordonatorul serviciului este evaluat anual de către furnizorul de servicii sociale. M.IV.-S1.5 – U.A.M.S.P. Sânpetru se asigură că beneficiarii şi orice persoană interesată, precum şi  instituţiile publice cu responsabilităţi în domeniul protecţiei sociale, cunosc activitatea şi performanţele sale. U.A.M.S.P. Sânpetru elaborează anual un raport de activitate. Raportul de activitate se finalizează în luna aprilie a anului curent pentru anul anterior. M.IV.-ImS1.5: Raportul de activitate, pe suport de hârtie este disponibil la sediul U.A.M.S.P. Sânpetru şi se publică anual pe pagina web a U.A.M.S.P. Sânpetru. M.IV.-S1.6 U.A.M.S.P. Sânpetru facilitează participarea personalului şi a beneficiarilor la stabilirea obiectivelor şi priorităţilor de dezvoltare, în vederea creşterii calităţii serviciilor. U.A.M.S.P. Sânpetru încurajează şi creează condiţiile de implicare activă a personalului şi a beneficiarilor în elaborarea unui plan propriu de dezvoltare care are în vedere îmbunătăţirea activităţii şi creşterea calităţii vieţii beneficiarilor. M.IV.-Im1S1.6: Planul propriu de dezvoltare este aprobat prin decizia U.A.M.S.P. Sânpetru. M.IV.-Im2S1.6: Planul propriu de dezvoltare al serviciului este disponibil, pe suport de hârtie, la sediul U.A.M.S.P. Sânpetru. M.IV.-S1.7 – U.A.M.S.P. Sânpetru asigură comunicarea şi colaborarea  permanentă cu serviciul public de asistenţă socială de la nivelul primăriei şi de la nivel judeţean, cu alte instituţii publice locale şi organizaţii ale societăţii civile active din comunitate, în folosul beneficiarilor.U.A.M.S.P. Sânpetru promovează relaţiile de colaborare cu serviciile publice de asistenţă socială, precum şi cu alţi furnizori publici şi privaţi de servicii sociale, pentru soluţionarea situaţiilor de dificultate în care se află beneficiarul, precum şi pentru a face cunoscută activitatea desfăşurată.Serviciul și U.A.M.S.P. Sânpetru desfășoară o politică activă în comunitate, în vederea implicării beneficiarilor și promovării unei imagini pozitive a acestora. M.IV.-Im1S1.7: U.A.M.S.P. Sânpetru consemnează şi păstrează corespondenţa cu orice autoritate publică sau instituţie publică, cu organizaţii ale societăţii civile, culte, etc., sau orice alte documente care evidenţiază colaborarea sau parteneriatul cu acestea. M.IV.-Im2S1.7: Listele beneficiarilor transmise către serviciile publice de asistenţă socială se păstrează la sediul U.A.M.S.P. M.IV.-Im3S1.7: Numărul de acțiuni întreprinse de serviciu și U.A.M.S.P. Sânpetru în comunitate, în vederea implicării beneficiarilor și promovării unei imagini pozitive a acestora. M.IV.-STANDARD 2 RESURSE UMANE U.A.M.S.P. Sânpetru dispune de o structură de personal capabil să asigure serviciul respectiv în așa fel încât beneficiarii sunt asistaţi de personal suficient şi competent M.IV.-S2.1 Structura de personal corespunde din punct de vedere al calificării cu activităţile derulate.  U.A.M.S.P. Sânpetru poate angaja personal calificat şi poate încheia contracte de prestări servicii cu diverşi specialişti. Pe lângă angajaţii proprii şi personalul de specialitate ale căror servicii sunt achiziţionate, furnizorul serviciului încurajează implicarea voluntarilor și a internilor şi încheie cu aceştia contracte de voluntariat, respectiv contracte de internship, conform legii. M.IV.-ImS2.1: Statul de funcţii aprobat, contractele de muncă, contractele de prestări servicii și/sau contractele de voluntariat, respectiv contracte de internship,  în original, sunt disponibile la sediul U.A.M.S.P. Sânpetru, iar angajații sunt înregistrați în REVISAL. M.IV.-S2.2 U.A.M.S.P. Sânpetru întocmeşte fişe de post pentru personalul angajat. În fişele de post se înscriu atribuţiile concrete ale angajatului, relaţiile de subordonare şi de colaborare. Fiecare fişă de post este semnată de persoana care a întocmit-o  şi de angajat. Fişele de post se revizuiesc anual în luna decembrie, precum şi ori de câte ori atribuţiile angajatului se modifică. M.IV.-ImS2.2: Fişele de post ale personalului, în original, sunt disponibile la sediul U.A.M.S.P. Sânpetru M.IV.-S2.3 U.A.M.S.P. Sânpetru realizează anual evaluarea personalului. Fişele de evaluare descriu atribuţiile persoanei şi notează gradul de îndeplinire şi performanţele acesteia, pe o scală de la 1 la 5. Fiecare fişă de evaluare este semnată de persoana care a întocmit-o şi de către persoana evaluată. Fişele de evaluare se întocmesc cel târziu în luna martie a fiecărui an, pentru anul anterior. M.IV.-ImS2.3:Fişele de evaluare a personalului, în original, sunt disponibile la sediul U.A.M.S.P. Sânpetru M.IV.-S2.4 U.A.M.S.P. Sânpetru se asigură că personalul propriu are create oportunităţile şi condiţiile necesare creşterii performanţelor profesionale.U.A.M.S.P. Sânpetru elaborează şi aplică un plan de instruire şi formare profesională pentru angajaţii proprii. M.IV.-ImS2.4: Planul de instruire şi formare profesională este disponibil la sediul U.A.M.S.P. Sânpetru, precum şi copii după atestatele, certificatele, diplomele obţinute de personal. Punctaj general, 46 de puncte din 47 total punctaj fișă de autoevaluare
  1. Proiecte finanțate
  În data de 10.04.2020  a fost emis de către Consiliul Județeanm Brașov ordinul de începere a lucrărilor la proiectul finanțat POR în cadrul axei prioritare 3- Sprijinirea tranziției către o economie cu emisii scăzute de carbon, Prioritatea de investiții 3.1._ Sprijinirea eficienței energetice, a gestionării inteligente a energiei și a utilizării energiei din surse regenerabile în infrastructurile publice, inclusiv în clădiri publice, Orerațiunea B- Clădiri publice, cu titlul ,,Reparații capitale și eficientizare energetică a cladirii Unității de Asistență Medico-Socială de Pneumoftiziologie Sănpetru”, proiect prin care se utilează, se eficientizează energetic cu panouri fotovoltaice si panouri solare și se modernizează întreaga clădire în valoare totală de 11.008.884,02 lei, proiect finalizat in 2021, constructorul a finalizat lucrările în iulie 2021, iar clădirea este reabilitată în exterior, complet. În urma reabilitării s-a instalat și generatorul de curent electric, care a fost legat la rețea și care intră automat în funcțiune, la orice întrerupere a furnizării curentul electric din rețeaua națională. Totodată a fost eliberat avizul de posumator și s-a încheiat contract de generare de curent electric în rețeaua națională, având în vedere că au fost montate un număr de 94 panouri fotovoltaice, cu putere totală instalată de 27,260 KW.
  1. Rezultatele diverselor controale– procesele verbale de control sunt afișate pe site-ul uamsp.ro
CNCAN – nu au fost constatate deficiențe, s-a emis avizul pentru autorizația de funcționare a compartimentului de radiologie. BIROUL DE AUDIT AL CONSILIULUI JUDEȚEAN BRAȘOV ,,Concluzii: Având în vedere că managementul UAMSP Sânpetru a asigurat cadrul organizatoric în vederea prevenirii, gestionării și monitorizării conflictelor de interese, a situațiilor de incompatibilitate și a situațiilor privind pantouflage-ul, auditorul apreciază măsurile auditate ca fiind implementate, încurajând menținerea implicării personalului de conducere și a celui de execuție, în vederea obtinerii rezultatelor proiectate și îmbunătățirii activitățilorrealizate în cadrul entității, cu privire la sistemul de prevenire a corupției” CAMERA DE CONTURI BRAȘOV – ,,Concluzii: angajarea, lichidarea,ordonanțarea și plata cheltuielilor de capital s-a efectuat conform reglementărilor legale, în concordanță cu prevederile legii bugetare și cu destinația stabilită.” ISU BRAȘOV- s-a eliberat Aviz ISU nr 350/21/SU/BV/PSI din 01.09.2021
  1. Managementul resurselor umane- structura de personal, formarea personalului, posturi vacante
  Interesul UAMSP Sânpetru legat de resursele umane are  în vedere îmbunătățirea permanentă a condițiilor de muncă cât și a promovării și îmbunătățirii calității personalului.În contextul pandemiei COVID-2019, anul 2021 a reprezentat pentru UAMSP Sânpetru un an plin de provocări în ceea ce privește asigurarea siguranței beneficiarilor și personalului din unitate în condițiile confruntării cu un mare deficit de personal. Ultima structura a personalului aprobată prin HCJ nr.337/2019 este formată din 53 de posturi finanțate din venituri proprii și 23 de posturi medico-sanitare, finanțate de Ministrul Sănătății și prin completare de către Consiliul Județean. In anul 2021 ne-am confruntat cu următoarea fluctuație de personal:
  • Lichidări: 3 posturi eliberate prin lichidare și 1 post de bucătar a trecut în concediu de creștere copil până la 2 ani.
  • Angajări: 4 posturi au fost ocupate prin concurs pe perioada determinată
  • Promovări: 1 post de asistent medical, s-a organizat concurs de promovare în treaptă superioară, în urma promovării examenului .
Luând în considerare această fluctuație de personal, la 31.12.2021 erau ocupate 28 de posturi finanțate din venituri proprii dintre care 4 ocupate pe perioadă determinată și 16 posturi medico-sanitare, astfel încât există un deficit de personal de 42% față de ultima structura de personal aprobată. Având în vedere că, pe de o parte, în anul 2021 UAMSP Sânpetru a finalizat reabilitarea termică a cladirii și structura de paturi a fost o modificată cât și , pe de altă parte, pandemia COVID – 2019 a scos la iveală și mai mult nevoia de diversificare a serviciilor medico-sociale se impune și modificarea statului de funcții. Cât privește participarea la cursuri de formare profesională, datorită pandemiei COVID-19 numărul cursurilor specializate a scăzut la nivelul participării numai la cele creditate în vederea menținerii avizelor de practică medicală obligatorie. Organizarea acestora a fost mutată in mediul on-line astfel încât a fost mai facilă participarea personalului la astfel de evenimente. În aceste condiții personalul UAMSP Sânpetru a participat la cursuri care au vizat asistența medicală in tuberculoză, modalități de recuperarea în boli pulmonare, cursuri de protecție radiologică, curs de inspector achiziții publice și pregătire în managementul asistenței sociale. În viitor avem în vedere intensificarea participării la cursuri din domeniul reabilitării și recuperării în boli pulmonare dar și participarea la cursuri specializate în domeniul managementului social  in vederea îmbunătățirii activității compartimentului de asistență socială și a menținerii unui grad ridicat de cunoastere a modificărilor legislative.
  1. Managementul administrativ
  Managementul administrativ este ansamblul tehnicilor de organizare şi administrare, de previzionare şi modernizare a structurilor organizaţionale, acceptând noile provocări privind competitivitatea, reglementările, exigenţele sociale, nevoile multiple ale utilizatorilor, restricţiile cu privire la mijloace. Definiţia managementului din punctul de vedere al directorului: – procesul de coordonare a resurselor umane, financiare, fizice şi informaţionale în vederea realizării scopurilor organizaţiei – procesul de obţinere şi combinare a resurselor umane, fizice şi financiare în scopul îndeplinirii obiectivelor primare ale organizaţiei: produse şi servicii dorite de un anumit segment al societăţii. Definiţia managementului din punctul de vedere al ştiinţei: – ştiinţa tehnicilor de conducere a organizaţiei. Succesul în management al unei organizaţii, indiferent de profilul şi activitatea acesteia este conturat şi susţinut de promovarea managementului strategic. Evidenţa, organizarea, actualizarea documentelor contabile, prezentarea situaţiilor financiare referitoare la patrimoniu şi administrarea patrimoniului Unităţii de Asistență Medico-Socială de Pneumoftiziologie se realizează în conformitate cu prevederile legislaţiei în vigoare. Inventarierea anuală a bunurilor unităţii s-a realizat de către comisia de inventariere, numită prin decizia directorului. În anul 2021 au fost casate bunuri în valoare de 40.785,05 lei. In urma valorificării acestora s-a obținut suma de 5.260,15 lei.           Diferențele care se înregistrează în listele ce cuprind bunurile aflate în proprietatea unităţii, se supun aprobării ordonatorului principal de credite de către director în baza solicitării comisiei de inventariere și casare și se înregistrează în contabilitate. Clădirea și bunurile aflate în proprietatea unităţii  sunt administrate de către director în baza contractului de administrare. Propunerea bugetului de cheltuieli și venituri, obiectivele de investiții și reparații se supun avizării Consiliului Consultativ. Responsabilitatea socială, etica profesională şi eficacitatea actului managerial Responsabilitatea socială are ca obiectiv primordial obligaţia directorului de a lua decizii şi de a acţiona astfel încât să contribuie la bunăstarea individului, în interesul societăţii şi al organizaţiei pe care o conduce. ►Responsabilitatea economică – presupune că directorul trebuie să își folosească resursele şi energia în activităţi destinate creşterii calității serviilor sociale, şi prin aceasta, a bunăstării organizaţiei şi indivizilor. ►Responsabilitatea legală – obiectivele economice trebuie aliniate la cadrul legal recunoscut în societate. De pildă, unitatea trebuie să respecte clauzele contractuale încheiate cu furnizorii sau clienţii, trebuie să presteze servicii medico-sociale pentru pacienți, să nu procure bunuri cu defecte, etc. ►Responsabilitatea etică – presupune obligativitatea conducătorului şi a unității de a lua hotărâri în conformitate cu legea, dar şi imparţiale, respectând drepturile individuale şi ale comunităţii. ►Responsabilitatea discreţionară – este de natură pur voluntară şi constă în dorinţa unității de a oferi contribuţii sociale care nu reprezintă obligaţii economice, sociale sau etice, ele incluzând acţiuni generoase, filantropice, fără profit. Ca să aibă oameni cu care să lucreze şi cu care să obţină rezultate, directorul trebuie să le asigure dezvoltarea prin: implicarea în decizii, delegarea de funcţii şi de responsabilităţi, acceptarea diferenţelor dintre ei, schimbarea periodică a acţiunilor în care sunt cuprinşi. Eficacitatea conducerii se poate măsura şi prin abilitatea cu care un director corespunde următoarelor cerinţe: – să creeze o viziune clară şi inspiratoare pentru unitate; – să comunice această viziune echipei cu care colaborează; – să trateze corect pe cei din opoziţie şi să-i transforme în membri ai echipei; – să asigure un mediu de încredere, eliberat de frică şi creativ; – să aibă puterea să-şi schimbe viziunea când este necesar; – să rezolve conflicte şi să stimuleze participarea subordonaţilor; – să delege atribuţii, să consulte şi să schimbe informaţii; – să caute sinergia prin comunicare empatică; – să recunoască punctele tari şi punctele slabe ale sale şi ale echipei; – să aprecieze succesele; – să accepte greşelile rezonabile; – să nu pedepsească pe cel ce nu este de acord cu el; – să recunoască potenţialul şi limitele umane; – să motiveze pe cei care l-au urmat; – să fie mentorul subordonaţilor; – să formeze alţi posibili conducători; – să contracareze propria slăbiciune prin tăria echipei. În acest context, la actul decizional participă medicul șef, contabilul șef, asistentul șef, iar anumite responsabilități au fost delegate complet. Urmare a acestor acțiuni au rezultat performanțe notabile pentru întreaga echipă UAMSP, performanțe care se văd în modul în care evoluează starea pacienților, de la internare până la externare. Desigur că procesul de recuperare al pacienților este unul de durată, în care intervine întreaga echipă medic-asistent-asistent social-psiholog-infirmieră-îngrijitoare-spălătoreasă-bucătăreasă-personal de întreținere- personal TESA. Niciun angajat în unitate nu e de prisos, toată echipa vegheză la îndeplinirea obiectivelor asumate prin contractul încheiat cu pacientul. Analiză/Diagnoză Luarea deciziilor strategice privind definirea unității, stabilirea obiectivelor strategice necesare atingerii lor, aplicarea planului strategic care materializează strategia respectivă, se bazează pe un amplu proces de analiză a mediului de acţiune al instituţiei, a situaţiei competitivităţii în acest mediu, a capacităţii acesteia de a înfrunta schimbările produse în mediu. În acest context au fost întreprinse activități și acțiuni care au avut ca rezultat îmbunătățirea mediului de viață al pacienților cât și creearea unui mediu profesional adecvat pentru personalul angajat, căruia i s-au pus la dispoziție toate uneltele necesare executării în bune condiții a actului medico-social. Analiza SWOT “Oportunităţile şi ameninţările existente în mediul extern vor excede întotdeauna resursele disponibile pentru a beneficia de oportunităţi şi a evita ameninţările. De aceea, strategia este de fapt o problemă de alocare a resurselor pentru a specula oportunităţile decisive”. William Cohen Analiza SWOT este o tehnică prin care se pot identifica punctele tari şi slabe şi se pot examina oportunităţile şi ameninţările unui proiect, ale unei acţiuni, sau acţiunile de formare a angajaților şi poate fi utilizată ca element de realizare a unui bilanţ, din perspectiva mediului intern, respectiv a mediului extern. Privind din perspectiva directorului unității, analiza SWOT va arăta astfel:
Factori interni PUNCTE TARI -Singura unitate medico-socială din județul Brașov, degrevează unitățile medicale de cazuri neasigurate și sprijină primăriile în situații de sărăcie extremă; -Singura unitate medico-socială cu profil de pneumologie din țară, putând constitui un model pentru înființarea și dezvoltarea altor unități în țară ; -Majoritatea cazurilor sociale sunt cu boli pneumologice cronice, prin instituționalizarea acestora reducându-se propagarea acestor afecțiuni la nivel comunitar; -Angajați dedicați, orientați spre nevoile pacienților; -Reabilitarea și eficientizarea energetică a clădirii unității; -Dezvoltarea unui compartiment de recuperare respiratorie.
PUNCTE SLABE -Mediul social neprietenos la părăsirea unității, mulți dintre pacienți se întorc, mai bolnavi și mai degradați; -Consum mare de resurse financiare pentru fiecare caz; -Serviciile medico-sociale pentru persoanele neasigurate nu sunt purtătoare de venituri, nu se pot calcula avantajele financiare pentru tratarea acestor bolnavi
Factori externi OPORTUNITAŢI -Finanțările nerambursabile, în măsura în care ordonatorul principal de credite va dori să le aprobe și să asigure cofinanțarea proiectelor -Strategia națională în domeniul protecției sociale pentru înființare de noi unități medico-sociale și de dezvoltare a celor existente
AMENINŢĂRI – Orizontul de timp mult prea lung pentru finațările nerambursabile (ultimul proiect a fost început în anul 2016 și s-a finalizat în anul 2021) – Cadrul legislativ care se schimbă frecvent – Legislație specifică puțină, generală și neactualizată la nevoile pacienților – Modificări foarte dese ale strategiei județene în domeniile sănătate și social, care   pot înființa, dezvolta sau desființa unitatea. Lipsa unei viziuni pe termen lung, crează blocaje în derularea și dezvoltarea activității din cadrul unității
Analiza SWOT este capabilă să sintetizeze punctele cheie ale unui demers organizațional deoarece:
  • gruparea problemelor şi a avantajelor pe baza celor patru categorii SWOT permite identificarea mai simplă a unei strategii şi a unor modalităţi de dezvoltare a unității, adaptat mai rapid la reforma şi la cerinţele societății și a mediului de viață;
  • metoda poate fi adaptată simplu, la nevoile specifice diverselor categorii de pacienți, de la „bază la vârf”;
  • analiza SWOT este un mod concret de a identifica punctele tari şi punctele slabe, de a defini oportunităţile sau ameninţările cu care ne confruntăm în sistemul medical, atât în demersul social, cât si în metodologia de investigare a pacienților din punct de vedere medical
  • permite o evaluare/autoevaluare constructivă şi eficientă a strategiei aplicate.
Analiza PEST Analiza PEST presupune analiza contextului (în special la nivel naţional şi regional) şi se centrează pe patru dimensiuni esenţiale care pot influenţa unitatea medico-socială şi evoluţia sa:
  • Politicul, cu accent pe politicile sociale şi pe deciziile privind sănătatea populației; Orice organizaţie este datoare să studieze periodic legislaţia ce poate avea efect asupra intereselor acesteia. Această analiză trebuie să răspundă la următoarele întrebări:
  • Este legislaţia clară?
  • Reglementările actuale necesită anumite modificări?
  • Există organizaţii concurente care se supun aceloraşi reglementări?
  • În ce situaţie acest lucru le oferă un avantaj inechitabil?
  • Mediul politico-juridic este constituit din elementele cadrului legal şi politic în care operează organizaţiile.
Cadrul legal este format din totalitatea reglementărilor, precum şi din sistemele de elaborare şi aplicare a acestora. Vocea administraţiei locale în procesul decizional este foarte importantă şi vizează obţinerea unei coeziuni şi o uniformizare a agendei legislative astfel încât propunerile legislative înaintate către forurile superioare să se bucure de succesul dorit.
  • Economicul, cu accent pe situaţia economică, resurse existente pentru asistența medico-socială, sectoare care pot oferi resurse asistenței medico-sociale; Mediul economic este reprezentat de elementele sistemului economic în care operează asistența medico-socială. Printre cei mai reprezentativi factori economici, regăsim tendinţele economice ce caracterizează sistemul de asigurări de sănătate, disponibilitatea capitalului, sursele de profit, barierele de intrare şi ieşire de pe piaţă. O instituție publică nu poate evita tendinţele economice ce caracterizează domeniul său de activitate.Principalele variabile ale mediului economic ce pot reprezenta oportunităţi sau ameninţări la adresa unei instituții:
  1. rata inflaţiei;
  2. rata dobânzilor;
  3. deficitul bugetar;
  4. cotaţia monedei naţionale;
  5. produsul intern brut (PIB);
  6. rata şomajului;
  7. politicile monetare şi fiscale;
  8. sistemul de impozite şi taxe;
  9. schimbări în cerinţele consumatorilor pentru diferite categorii de produse şi servicii;
  10. fluctuaţia preţurilor;
  11. forţa de muncă;
  12. politicile diferitelor organizaţii internaţionale.
  • Socialul cu accent pe probleme sociale care afectează educaţia şi pe poziţia diferitelor segmente sociale faţă de educaţie și față de mediul economic;
Cele mai importante variabile sociale, demografice, culturale si de mediu ce pot reprezenta ameninţări sau oportunităţi la adresa instituției:
  1. nivelul educațional;
  2. stilul de viaţă;
  3. sporul natural al populaţiei;
  4. speranţa medie de viaţă;
  5. numărul divorţurilor;
  6. probleme de securitate socială;
  7. forţa de muncă;
  8. atitudinea populaţiei faţă de muncă;
  9. atitudinea faţă de mediul afacerilor;
  10. migraţia internă şi externă;
  11. traficul în diverse zone;
  12. încrederea populaţiei în instituţiile statului, biserica, armată etc.;
  13. venitul pe cap de locuitor;
  14. localizarea afacerilor după tipul acestora;
  • Tehnologicul cu accent pe nivelul tehnologic al educaţiei şi pe resursele tehnologice existente pentru dezvoltarea protecției medico-sociale.
Mediul tehnologic este afectat de un înalt grad de schimbare. Creşterea capacităţii de a asigura condiții cât mai performante și cât mai complexe pacienților care au speranță de viață, modalitatea simplă de reintegrare în societate, sprijin pentru dezvoltarea eforturilor individului de a se putea gospodări singur. În practică, deseori deciziile strategice privind mediul tehnologic sunt delegate către nivelurile inferioare. Managerii de strategie acordă o mare importanţă celorlalţi factori, în special celor care ţin de concurenţă sau piaţă.  
  1. Propuneri pentru îmbunătățirea condițiilor de viață, inclusiv măsurile ce s-au impus din analiza gradului de satisfacție a beneficiarilor/reprezentanților legalifață de calitatea vieții din serviciul social
  Pentru îmbunătățirea serviciilor oferite de unitate, în anul 2021, s-a efectuat o cercetare pentru a afla satisfacția pacienților/beneficiarilor internați. În cadrul unității sunt internați 49 de pacienți, 6 femei și 43 de bărbați, împărțiți pe următoarele categorii de vârstă:
  • Sub 50 de ani – 1 pacient
  • Cu vârsta cuprinsă între 50 și 60 de ani – 19 pacienți
  • Peste 60 ani – 29 pacienți
Rezultatele procentuale și în valori absolute pentru fiecare întrebare din chestionar sunt următoarele: Întrebarea 1. La internare/instituționalizare ați fost însoțit în incinta unității de:  Din cei 49 de pacienți, 89,80% au răspuns că au fost însoțiți în incintă de personalul sanitar, 8,16% au mers singuri și 2,04% au fost însoțiți de aparținători. Întrebarea 2. Ați primit la internare/instituționalizare, din partea medicului curant, informații referitoare la: diagnostic, indicațiile terapeutice și eventual complicațiile care pot apărea pe parcursul instituționalizării?  Din cei 49 de respondenți, 47 de respondenți au răspuns că au primit informații de la medicului curant referitoare la: diagnostic, indicațiile terapeutice și eventual complicațiile care pot apărea pe parcursul instituționalizării. Întrebarea 3 . Ați primit la internare/instituționalizare, din partea medicului curant, informații referitoare la drepturile și obligațiile pacientului în unitatea noastră?  Un număr de 47 pacienți au declarat că au primit la internare/instituționalizare informații referitoare la drepturile și obligațiile pacientului în unitatea, reprezentând un procent de 95,92%. Întrebarea 4 . Familia dumneavoastră în momentul internării/instituționalizării a primit informații referitoare la serviciile oferite în unitatea noastră și modalitatea de acces Ia acestea?  Din cei 49 de respondenți, 28 au răspuns că familia a primit informații referitoare la serviciile oferite în unitatea noastră și modalitatea de acces Ia acestea. Numărul foarte mic de respondendenți care au spus că familia a primit informații se poate explica prin internarea în cadrul unității și a pacienților care nu mai au familie sau care nu mai țin legătura cu aceasta. Întrebarea 5. În situația în care ați solicitat și alte tipuri de servicii intra-spitalicești (nevoi de natură spirituală, psihologică, funcțională, socială) au fost acestea satisfăcute? Pacienții unității consideră în proporție de 87,76%, 43 de respondenți, că le-au fost satisfăcute alte tipuri de necesități (nevoi de natură spirituală, psihologică, funcțională, socială). Întrebarea 6. Vă rugăm să acordați calificative pentru următoarele servicii:
Nr. crt. Servicii Cazare Alimentație Curățenie Calitatea lenjeriei și a efectelor
Nr. respondenti % Nr. respondenti % Nr. respondenti % Nr. respondenti %
1 Nesatisfacator 0 0 0 0 0 0 0 0
2 Bine 3 6,12 8 16,33 5 10,20 6 12,24
3 Foarte bine 46 93,88 41 83,67 44 89,80 43 87,76
4 Total respondenți 49 100 49 100 49 100 49 100
  Majoritatea respondenților consideră că serviciile de cazare, alimentație, curățenie și calitatea lenjeriei și a efectelor sunt foarte bune. Întrebarea 7. Cum apreciați calitatea hranei și a modului de distribuire a acesteia?  Din cele 49 persoane care au răspuns la această întrebare, 41 de persoane sunt foarte mulțumite de calitatea hranei și a modului de distribuire și 8 sunt mulțumite. Întrebarea 8. Cum apreciați calitatea condițiilor de cazare (salon, baie, TV, frigider)?  Din cele 49 de răspunsuri primite la această întrebare, 46 persoane au considerat că sunt foarte bune condițiile de cazare. Întrebarea 9. Cum apreciați amabilitatea și disponibilitatea personalului medical?  Din cele 49 persoane, toate au fost mulțumite de amabilitatea și disponibilitatea personalului medical, 44 au răspuns cu foate bine și 5 cu bine. Întrebarea 10. Vă rugăm să acordați calificative pentru calitatea îngrijirilor acordate de:  
Nr. Categorie personal Medicul curant Asistente medicale Infirmiere
crt. Nr respondenti % Nr respondenti % Nr respondenti %
1 Nesatisfacator 0 0 0 0 0 0
2 Bine 5 10,20 4 8,16 0 0
3 Foarte bine 44 89,80 45 91,84 49 100
4  Total respondenți 49 100 49 100 49 100
Majoritatea pacienților au acordat calificativul foarte bine pentru toate categoriile de personal. Întrebarea 11. Ați fost mulțumit de îngrijirile medicale acordate: 
Nr. Crt. Perioada Da Nu
1 În timpul zilei 49 0
2 În timpul nopții 44 5
3 Sâmbătă, duminică, sărbători legale 48 1
Serviciile oferite de unitate sunt foarte mulțumitoare pentru majoritatea pacienților. Întrebarea 12.  Medicamentele administrate în unitate (pentru afecțiunea pentru care ați fost internat/ instituționalizat):  Majoritatea pacienților beneficiază atât de medicamente de la unitate, cât și de medicamente achiziționate de către ei sau de familie, 31 de respondenți reprezentând 63,27% din total. Întrebarea 13.  Dacă ar fi necesar să vă reinternați/reinstituționalizați, ați opta pentru aceeași unitate?  Toți respondenții au răspuns că ar opta pentru aceiași unitate. Întrebarea 14.      Impresia dumneavoastră generală la externare/ părăsirea unității sau din acest moment despre unitate: Majoritatea respondenților, în proporție de 85,71%, sunt foarte mulțumiți de unitate. Întrebarea 15 Observații și sugestii pentru conducerea unității, referitoare la aspectele pozitive și/sau negative ale îngrijirilor medicale din timpul instituționalizării și îmbunătățirea serviciilor furnizate de unitate. Pacienții și-ar dori:
  • Aparatură medicală nouă pentru radiografiile pentru plămâni necesare la comisie;
  • Medic cardiolog;
  • Frizer;
  • Acces la un club pentru activități diverse recreative
 
  1. O prezentare a activităților/planurilor de activități cu ONG-urile
  SOCIETATEA NAȚIONALĂ DE CRUCE ROȘIE –FILIALA BRAȘOV- cu ocazia sărbătorilor pascale, am primit donații constând în dulciuri, care au fost oferite direct pacienților PAROHIA SÂNPETRU – BISERICA ORTODOXĂ BRAȘOV- împreună cu Parohia Sânpetru am organizat un loc de rugăciune pentru pacienți Asociația Pentru Capacitare și Integrare ARC SOCIAL- pacienții au primit donații directe ASOCIAȚIA BUCURIA DARULUI- am desfășurat evenimente comune, în sensul identificării persoanelor în nevoi și cu afecțiuni penumologice care aveau nevoie de tratament, îngrijire și consiliere juridică- obținerea de acte de stare civilă  
  1. Situația protocoalelor cu diverse organizații/ ONG-uri
  SPITALUL CLINIC JUDEȚEAN DE URGENȚĂ BRAȘOV – în baza protocolului încheiat au fost recoltate analize pentru un număr de 146 de pacienți, analizele trimise au fost variate, în funcție de patologia pacientului, de la analize de sânge (HGL,VSH,INR, biochimie), la examen de urină, urocultură, culturi din examene de spută, examene din plăgi, probă scaun, etc, efectându-se în total un numar de aproximativ 1100 indicatori de analizat ASOCIAȚIA SENIOR 24- derulează un proiect cu finanțare nerambursabilă, în cadrul căruia oferă produse de îngrijire ( săpun, gel de duș,pastă de dinți, detergent) în mod direct, pacienților care nu au nici un venit. Protocolul se va derula și în cursul anului 2022  
  1. Prezentare succintă privind situația investițiilor la data de 31.12.2021
În urma aprobării bugetului pentru anul 2021 au fost alocatre fonduri pentru 2 (două ) din cele 6 investiții propuse, în valoare de 822,9 mii lei:
  • sistem de supraveghere video, cu o valoare estimată de 40 mii lei tva inclus.
  • refrigerator mortuar 2 locuri cu sistem de încărcare – valoare estimată 88 mii lei tva inclus.
Cele două investiții au fost finalizate la data de 28.10.2021, data plății pentru refrigeratorul mortuar 2 locuri cu sistem de încărcare, valoare achitată 55.751,50 lei, furnizor S.C. DANDAV FEROX SRL, contract de achiziție publică de furnizare de produse nr. 2940/05.08.2021, respectiv 16.11.2021, data plății pentru achiziția sistemului de supraveghere video, valoare achitată 39.999,47 lei, furnizor S.C. DANITEL SRL, contract de achiziție publică de furnizare  nr. 3689/05.10.2021. Achizițiile au fost realizate prin intermediul platformei de achiziții publice SEAP, cod unic de achiziție DA 28517029/05.08.2022, pentru refrigeratorul mortuar și cod unic de achiziție DA28926680/05.10.2021, pentru sistemul de supraveghere video, cu respectarea principiilor achizițiilor publice: transparența, tratamentul egal, nediscriminarea, recunoașterea reciprocă, proporționalitatea și asumarea răspunderii, având in vedere  scopurile achizițiilor publice: promovarea concurenței, obținerea celui mai bun raport calitate-preț, garantarea tratamentului egal și nediscriminarea, asigurarea transparenței și integritatea procesului de achiziții. Pentru anul 2022 au fost stabilite nevoile/planurile/obiectivele de viitor ale instituției, în cadrul proiectului de buget. Propunerile au fost  avizate de către membrii Consiliului Consultativ. La baza propunerilor noastre au stat notele de fundamentare și notele justificative pentru fiecare obiectiv de investiție, ținând cont de specificul unității și de nevoile acesteia. Obiectivul principal al propunerilor făcute în cadrul proiectului de buget este oferirea unui act medical de calitate pentru pacienții unității. A fost propus un număr de 7 (șapte) obiective de investiții (produse) cu o valoare totală estimată de 993 mii  lei, tva inclus, defalcată astfel: 682 mii lei valoare estimată pentru achiziții din cadrul titlului XII- active nefinanciare -710102- mașini, echipamente și mijloace de transport din planul de buget (sistem de radiologie digital – 1 bucată, concentrator de oxigen – 3 bucăți, aparat ventilație mecanică non invazivă BIPAP- 1 bucată, nebulizator – 1 bucată, monitor funcții vitale – 2 bucăți), 235 mii lei pentru achizițiile din cadrul titlului XII- active nefinanciare -710103 – mobilier, aparatură birotică și alte active corporale (paturi de spital – 47 bucăti)  si 6 mii lei valoare estimată pentru achizițiile din cadrul titlului XII- active nefinanciare -710130- alte active fixe (licență sistem operare WIN 10 PRO – 19 bucăți) si 1 (unu) obiectiv de investiție care reprezintă lucrări de reparații a căilor de acces în incinta unității și a curtii interioare, cu o valoare estimată de 408 mii lei tva inclus, încadrată în titlul II Bunuri si servicii – reparații curente. După aprobarea proiectului de buget din luna februarie 2022, din totalul de 993 mii lei – valoare propusă/estimată pentru investiția în produse, a fost alocată suma de 323 mii lei, pentru 6 obiective din cele 7 propuse, nefiind alocată suma pentru achiziția sistemului de radiologie digital și 408 mii lei pentru lucrările de reparație a căilor de acces în incinta unitătii și a curții interioare. Suma de 323 mii lei reprezintă bugetul aprobat pentru achiziția a 3 bucăti concentrator de oxigen a căror valoare estimată este 30 mii lei, 1 bucată aparat de ventilatie mecanică non-invazivă  BIPAP cu o valoare estimată de 5 mii lei, 1 bucată nebulizator cu o valoare estimată de 19 mii lei, 2 bucăți monitor funcții vitale cu o valoare estimată de 28 mii lei, 19 bucăti licențe Sistem operare WIN 10 PRO a căror valoare estimată este de 6 mii lei si 47 bucăti pat de spital cu o valoare estimată de 235 mii lei. Pentru realizarea tuturor obiectivelor de investiții aprobate pentru anul 2022, au fost demarate etapele/procedurile de achiziție, astfel că până la data de 15 aprilie 2022, a fost încheiată achiziția de Licențe Sistem operare WIN 10 PRO – 13 bucăți, cod unic achiziție DA30085688/04.03.2022, contract nr.733/07.03.2022,  furnizor S.C. REFILL EXPERT SRL, valoare contract 3380,04 lei;  pentru achiziția reperelor concentrator de oxigen și monitor funcții vitale sunt în curs de analizare ofertele primite la anunțurile de publicitate nr. ADV 1277367 și ADV 1277402; în vederea achiziției, pentru reperele aparat de ventilație non-invazivă BIPAP și nebulizator pentru dezinfecție microfloră sunt postate anunțurile nr. 940, respectiv anunțul nr.625. Termenul estimat pentru finalizarerea achizițiilor obiectivelor de mai sus este 30.08.2022. Achiziția paturilor de spital se află în curs de pregătire documentație, termenul estimat de finalizare a achiziției este 30.11.2022. Referitor la partea de lucrări de reparații pentru anul 2022, în cadrul proiectului de buget la titlul II Bunuri si servicii – 2002 – reparații curente, a fost solicitată și aprobată suma de 408 mii lei pentru efectuarea de lucrări de amenajare a căilor de acces în incinta unității și a curții interioare, pe o suprafață de aproximativ 2000 mp. La acest proiect suntem în faza de pregătire a documentației în vederea inițierii achiziției. În conformitate cu prevederile art. 7 din Legea 98/2016 privind achizițiile publice și art. 43 din HG 395/2016 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractului de achiziție publică/acordului cadru din Legea 98/2016, au fost alese procedurile de achiziție pentru produsele/serviciile care reprezintă investițiile propuse. Alegerea procedurii este justificată de valoarea estimată a achiziției, de complexitatea contractului care ar urma să fie încheiat și de îndeplinirea condițiilor specifice de aplicare a procedurii de atribuire. Astfel, în conformitate cu art.43, al.(1) din HG395/2016 și art.7, alineatele (2) si (5) din prevederile Legii 98/2016, procedurile de achiziție pentru atribuirea contractelor de furnizare de produse/servicii și lucrări care fac obiectul investițiilor pentru anul 2022 sunt achiziție directă și achiziție prin aplicarea procedurii simplificate.  
  1. Proceduri de lucru implermentate/ revizuite în anul 2021 și planul de implementare a procedurilor noi pentru anul 2022
  În anul 2021 au fost revizuite și implementate toate procedurile ce țin de Strategia Națională Anticorupție, fapt evidențiat și în raportul de Audit Public Intern, concluziile din raport se regăsesc la pct 7, au fost revizuite un numar de 16 proceduri, în acesta directie, proceduri care sunt prezentate și pe site-ul www.uamsp.ro. Au mai fost modificate/ revizuite procedurile de lucru la compartimentul radiologie și la compartimentul ingrijire/curățenie, datorită modificărilor legislative, apariția Ordinului Ministerului Sănătății nr 1761/2021, în sensul obligativității realizării curățeniei cu detergenţi, produse de întreţinere şi curăţare, utilizându-se echipamente profesionale de curăţenie, mopurile plate şi lavetele lavabile (pe coduri de culori) care trebuie să reziste spălării şi termodezinfecţiei, Mopurile plate şi lavetele sunt reutilizabile (care să suporte următoarele etape: curăţare, dezinfecţie, uscare, impregnare cu soluţia de detergent/dezinfectant înainte de utilizare), procesul se desfățoară în spălătoria unității, s-au montat dozatoare speciale, totul se face automat- spălarea, dezinfectarea, impregnare, utilizarea o singură dată, fiind în număr suficient, așa cum este prevăzut în legislație. Pentru anul 2022 se vor revizui procedurile privind sănătatea și securitatea în muncă, adptate la modificările legislative apărute în luna martie 2022, se vor revizui procedurile privind compartimetul de asistență socială și se vor avea în vedere alte modificări legislative.      
  1. Proiecte ce se vor desfășura atât cu beneficiarii, cât și cu angajații- planificarea acestora pentru anul 2022
  În anul 2021 a fost depusă o solicitare de finanțare pe Granturile SEE 2014-2021 ,,Provocări în sănătatea publică la nivel european- Apel deschis de propuneri de proiecte nr 1- Îmbunătățirea accesului la serviciile de sănătate pentru grupurile vulnerabile, inclusiv romii, cu titlul ,, Șanse egale de recuperare și reintegrare”, la cere s-a trecut de etapa de evaluare administrativă și de eligibilitate,se așteaptă evaluarea tehnico-financiară, cu o propunere de buget de 4544799 lei, cu un grad de finanțare de 100 %.  
  1. Prezentare de ansamblu cu toate nevoile/planurile/obiectivele de viitor ( inclusiv proiecte finanțate prin fonduri nerambursabile ) ale unității pentru anul 2022
  Obiective de viitor- reamenajarea curților interioare care s-au deteriorat, niciodată nu au fost intr-o stare foarte bună, amenajarea unui loc cu echipamente sportive și de intreținere outdoor, pentru pacienți, plantarea de flori și arbuști, intabularea terenului pe care se află construcția și trecerea acestuia în proprietatea Consiliului Județean, închierea unui contract de prestari servicii cu un doctor epidemiolog, încheierea unui contract de prestări servicii cu psiholog clinician, dezvoltarea unui cabinet medic pneumolog în regim ambulatoriu și a unui cabinet de recuperare respiratorie, implementarea ISO 9001
  1. Donații/sponsorizări
  Pe parcusul anului 2021, s-au înregistrat în evidențele contabile donații în valoare de 66.366,62 lei, constând în lenjerie în valoare de 15.000 lei, medicamente in valoare de 800 lei, concentrator de oxigen-1 buc, în valoare de 3500 lei, măști în valoare de 42.066,62 lei și 5.000 lei în bani, din care s-au achiziționat un număr de 7 televizoare cu care au fost dotate saloanele.  
  1. Fotografii evenimente UAMSP

În calitate de director al Unitățăii de Asistență Medico-Socială de Pneumoftziologie Sânpetru am depus toate eforturile pentru crearea unui climat propice, atât pentru pacienți cât și pentru personalul angajat.

 

DIRECTOR

Ing BRATOSIN LAURA- IOANA

Skip to content